Kāds ir Tavas kolekcijas mērķis?
Kolekcionēšana ir cieši saistīta ar mīlestību un aizrautību, neskatoties, vai kolekcionēti tiek izmeklēti vīni, dārgas mašīnas, pulksteņi vai mākslas darbi. Tomēr katra kolekcija ir ieguldījums un kolekcionāri parasti vēlas, lai ilgtermiņā šis ieguldījums saglabājas un pieaug.
Pēdējie gadi ir mainījuši uzskatus par kolekcionēšanu. Agrāk, kolekcionāri, kuri naudu nopelnīja vairāku gadu desmitu garumā, vai ģimenes, kuru rokās bija lielas bagātības, mākslas kolekcionēšanu visbiežāk uztvēra kā patīkamu, aizrautīgu, pat azartisku laika pavadīšanu, kurā investīcijām bija otršķirīga nozīme. Jaunākās paaudzes kolekcionāri, vecumā līdz 35 gadiem, aizvien lielāku nozīmi pievērš mākslai kā mērķtiecīgam ieguldījumam. Mākslu kā investīciju objektu iegādājas 6% kolekcionāru, pārējie vēl aizvien kolekcijas veido emocionālu apsvērumu dēļ ( 30 %), neaizmirstot par ilgtermiņa ieguldījumiem ( pārējie 64%). Bet papildinoties jauno kolekcionāru rindām, interese par mākslu kā investīciju objektu, visticamāk, pieaugs.
Mainījies arī mākslas iegūšanas veids, ko vēl vairāk veicināja pandēmija. Mākslas gadatirgi ar milzīgajiem apmeklētāju pūļiem un smalkās galeriju atklāšanas strauji apsīka un brīvo nišu ieņēma neskaitāmas mākslas tirgošanas platformas internetā. Tehnoloģiju attīstība ir ietekmējusi ne vien veidu, kā māksla sasniedz kolekcionārus, bet arī pašu mākslu. NFT ieņēmis aizvien lielāku mākslas tirgus daļu, 2021. gadā sasniedzot jau vienu trešdaļu no tiešsaistes darījumu vērtības. Tomēr arī glezniecība un tēlniecība tradicionālajā izpausmē ir saglabājusi aktualitāti. Jaunie kolekcionāri labprāt izvēlas savu laikabiedru radītos, reāli taustāmos mākslas darbus.
Jaunos kolekcionārus virza finansiālais aspekts, bet tikpat līdzvērtīgi ir ieguldījumi, kas veikti estētisku, intelektuālu vai sociālu motīvu vadīti.
Abi kolekcionēšanas ceļi ir vienlīdz nozīmīgi, bet abos stratēģiski svarīgas ir attiecības ar mākslas profesionāļiem. Mākslas konsultācijas ( pirkšana/pārdošana) un mākslas darbu novērtēšanas pakalpojumus izmanto, attiecīgi, 71% un 84 % kolekcionāru ( Avots: Deloitte Luxembourg and ArtTactic Art & Finance Report 2021.).
Mākslas konsultants pārzina mākslinieku daiļradi, galeriju kolekcijas, izsoļu piedāvājumus un lieki nekavējot laiku spēj kolekcionāram piedāvāt tieši viņa interesēm un mērķiem atbilstošus mākslas darbus.
Kuram kolekcionāra tipam piederi Tu? Art Experts palīdzēs Tev to noskaidrot, lai sāktu aizraujošo kolekcionēšanas ceļu! Lai atrastu Tavas kolekcijas mērķi!